torsdag den 4. juli 2019

Anmeldelse: Cardi B på Orange

I går spillede Cardi B på Orange scene i 46 minutter. Hun gav den op i de 46 minutter, men ikke desto mindre var det kun 46 minutter. Vi hænger os i det, fordi man på Ros skal spille i mindst 45 minutter for at få gage - noget der blev tydeligt dengang The Game kun havde et sæt på 35 minutter, og så bare startede forfra med samme helikoptorintro og røverhistorier.

Anyways Cardi B lægger skjul på at hun elsker peng' ligeså meget som Dj Sauce lægger skjul på hendes store madder (så altså.... der bliver ikke lagt skjul på det), så på den måde gjorde det ikke noget. Hun arbejder dælme hårdt, no doubt. Hun kom stærkt fra start og faktisk så stærkt at en mistroisk Sauce sagde: "Det er sgu bare en båndoptager det der", da hun rappede bag scenen. Men det var sgu gode gamle Bardi, som spyttede hårdt og højt. Cardi B må siges at være det modsatte af mumble rap, hun råver herremeget, og det var sgu bare dope, for man forstod det hele og lyden var god.

Som tidens hotteste "kom med på min sang, så jeg kan få street cred"-rapper var der karaoketema midt i koncerten, hvor hun smed sine featuringvers på fra Maroon 5 (hvor Beefy fik sin mor-grind på), Bruno Mars og noget andet NovaFM, vi ikke kender.

Hun dansede fedt og så skønno ud, så de der fedtsugninger og nye kasser har været alle pengene værd. Det var tydeligt, at det ikke var en koncert, der var særligt sammensat til lejligheden, men det gjorde os ikke så meget, for hun gad sgu bare virkelig godt at optræde.

Beefy smed noget knowledge under koncerten, at hendes tekster som oftest er noget, der rimer på eller er en afart af hendes eget navn - faktisk ligesom BeefySauce gjorde det, dengang vi var udøvende hiphopstjerner. Så vi vil bare lige sende den ud i universet til Cardi at GUUURL YA WELCOME!

Det var fedt, at det var en damerapper, som spillede på Orange, men vi hænger os sgu bare mest i, om det er god rap og hiphop eller ej. Cardi B er måske ikke vores yndlings kop te (til de interesserede er MC Beefy mest til kamille, hvor Sauce sværger til Earl Grey), men man kan ikke benægte at linjerne sad stramt, hun skulle ikke læne sig op ad et backing track og gav et show.

Koncerten får 3 joints for hendes showmanship, alt lå stramt og at man følte sig i gode hænder, og 3 skod for at det kørte autopilot, at publikumsinteraktionen kunne være optaget på bånd og at hun spillede så kort tid.