mandag den 6. januar 2014

Nytårsinterview med Beefysauce: Sådan gik det ned for os i 2013

2013 har været et stort år for Beefysauce. Der er seriøst sket meget. Så derfor tænkte vi, at vi ville give vores kære læsere et lille indblik i, hvad der egentlig er sket. Så her er simpelthen et dejligt lille interview med os selv!

Tænk tilbage på 2013. Hvad har været de vigtigste, bedste eller mest sprøde musikalske minder fra året, der gik?

Beefy: Det vildeste var sgu nok at se Wu-Tang på Vanguard. Men jeg er ked af, at jeg var så fuld. Rihanna var også en kæmpe oplevelse - havde faktisk regnet med, at jeg ville ha' fældet en tåre over det. Og top tre var nok at sende hiphop-radio. Kendrick Lamar var også en oplevelse, selv om jeg blev lidt skuffet. Men ja - MF DOOM og De La Soul var også vilde at opleve.

Beefysauces 15 minutes of fame; én times hiphop-radio på Roskilde

Sauce: Wu på Vanguard og Action Bronson på Roskilde. Bronson er bare en dejlig fedtert, og selvom hans rap ikke var helt i top, så er han bare god og sød. Wu på Vanguard er jo en livsdrøm, der gik i opfyldelse, så det er der vist ikke meget mere at sige til, MF Doom på Vanguard ditto.
Da jeg mødte Trugoy the Dove fra De La Soul, tænkte jeg bare "Okay, nu kører det her hiphopliv bare på skinner", for det har bare været et dope år hiphopwise med stærke bookinger, og derfor gode muligheder for at hænge med fly piger og b drenge.
Mayer Hawthorne i Malmø skal også smides ind, hans nyeste album er mere hiphop end hans tidligere, så GO TAYKKA LISTEN!

Wu på Vanguard var for vildt.

Head oh Pee: Haters gonna hate, men det var der absolut ingen grund til, da Rihanna lånte Orange på Roskilde Festivalen 2013. Det var der så mange, der gjorde alligevel, men jeg vil vædde med, at mange af dem også havde en fest den aften. Et eller andet sted et modigt valg af festivalen men ikke desto mindre helt rigtigt. Det var intet mindre end en magtdemonstration, og måske 2013's største fest (?) der gik ned lige der på Dyrskuepladsen. Hun er fandme hiphop!

For at blive i den blødere genre, så må jeg også nævne Frank Ocean, som spillede i Tap1 i sommer. Igen, omdiskuteret koncert, men jeg var vild med den – og med ham, som stille og roligt viste, hvorfor han absolut hører til i toppen.

Som svirp med halen må jeg nævne Guilty Simpson, som jeg hørte på en klub i Friedrichshain, Berlin i efteråret. Han havde kort forinden spillet for cirka fem mennesker på KB18 i København. Men de fem havde efter sigene haft den vildeste fest. Og det havde jeg og min hjemmedreng Svant_e også, da Simpson og hans crew med Apollo Brown i spidsen gav den op for sine (mange) tyske hip hop-venner. Hvis du ikke allerede har gjort det, så skynd dig at tjekke ham uuuud. 

Head of Pee og en af vores homies, MC Clean, der elsker at gå med hagesmæk. På vej til morgenfest på Roskilde.

Og skete der nogle fede ting privat, som I har lyst til at dele med Beefysauces læsere?

Beefy:  Jeg blev færdiguddannet som journalist, fik arbejde og startede på en kandidat. Og så flyttede Head Oh Pee til Berlin, og jeg flæbede som en sindssyg. Og så fik jeg også engang turkey i bowling(tre strikes i træk). Min familie har haft en nogenlunde heathly year, det kan man jo kun påskønne!

Sauce: Jeg startede på computeruniversitetet og har bl.a. opfundet en bænk, hvor man låser beskeder op med røven (ikke så hiphop egentlig). Jeg er blevet rigtig god til at twerke og har givet op til flere halvfed på med min big twerking a$$. Jeg fik en ny pladespiller i år, så jeg har kunnet øve min scratching lidt mere. Jeg har fået en nevø, og han er megahiphop: eating'n'chillin' like a g.

 Det er ikke løgn. Sauce hr lært at twerke. Her i Ubahn i Berlin.

Head oh Pee: 2013 var et vildt nok år egentlig. Det kan siges ret kort: Jeg fik en uddannelse. Jeg startede på en ny uddannelse. Og jeg flyttede til Berlin.
Men helt altoverskyggende og skelsættende er det, at 2013 også var året, hvor jeg kom op på en aktieandel på 13 procent i Dks sprødeste blog, nemlig BeefySauce.

Beefysauce på club i Berlin.


Hvilken musik udgør jeres 2013-soundtrack?

Beefy: Det må næsten være noget Kendrick Lamar. Har hørt det pinligt meget. Men jeg har også hørt rimelig meget Action Bronson, Dom Kennedy, som jeg digger ret meget! og så er jeg blevet mega vild med MF Doom! Og selvfølgelig har Tupac, Biggie og alt det andet goe gamle hiphop været spillet højt i pent-housen i 2200. Mit yndlingsalbum er 'The Chronic' - og sådan vil det nok altid være.

Sauce: Mayer Hawthornes nyeste album, Shad og Kendrick Lamar har jeg pumpet en del. Jeg er jo en Golden Era kinda gurl, så Apache "Gangsta Bitch", Pharcyde "She Said", Wu "C.R.E.A.M.", Chi Ali "Age ain't nothing but a number" og ting i den dur er altid et hit hos mig. Af nyere numre så er Kanyes "Bound 2" jo det eneste nummer fra det nye album, der ikke sutter røv, så det har jeg hørt, Marvelous Mosell, Deltron 3030 og EL-P "Cure for Cancer" og sidst men ikke mindst Run the Jewels har pumpet i mine Sennheiser hd200.

Head oh Pee: Der er ingen tvivl om, at jeg mit mest hørte på Spotify i 2013 må være Mirrors med Justin Timberlake. På private session-måden.
Men udover det, så har mr. Simpson's I Can Do No Wrong også fyldt i statistikken. Og et nummer, som igen i år har udgjort mit soundtrack er dejlige Ice Cube's It Was A Good Day.

 

Hvad håber du/ved du, at der kommer til at ske i 2014?

Beefy: Ved ikke en dyt! Håber på at spille mere basket, bowling, badminton og banko i det nye år. Hænge med mine homies! Glæder mig til Head oh Pee får sin røv hjem fra Pølsetyskland. Og mit største ønske for 2014 er sgu nok at komme til Rock The Bells-festivalen i NY til efteråret! Og så medvind til Beefysauce og flere interviews på bloggen! Og ja.... Okay, vil faktisk også vildt gerne til Gardasøen til sommer. Og nåja stave bedre er altid en ambition for mig!

Sauce: Forhåbentlig kommer der flere koncerter, og flere muligheder for BeefySauce til at folde sig ud. Jeg skal til mit gamle hood - Lyon i Frankrig - og høre noget undergrundshiphop og så skal jeg chille og hænge mere med mine peeps. Min bror Niknak flytter til Aabenraa, så jeg skal også give en masse hiphopvibes til Sønderjylland. Sidst men ikke mindst, skal jeg have udviddet min (allerede ret store) guldkædesamling.

Head oh Pee: Jeg ved, at jeg bliver hængende i Berlin indtil den anden side af den danske industriferie. Det er måske noget af det eneste semi-sikre. Så håber jeg, at der med foråret kommer en masse dejlige hiphop-events til byen, og at BeefySauce får dollar$ sparet sammen til endnu en studietur. Og ja, så kunne det da være dejligt at kigge forbi Roskilde til juli. Men hvis ikke, så ved, at ma homeguurls herinde nok skal holde mig opdateret.


Tak til os selv for at deltage i dette interview. Ku I lide det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar