lørdag den 21. december 2013

Nytårs-interview: Pede B fortæller om nyt hemmeligt projekt


Pede B er én af dansk raps dygtigste historiefortællere. Og man tror det ikke, men manden har nu også fundet vej til Beefysauces sider.

Vi har spurgt Pede B om 2013, 2014 og hvad han skal lave i julen. God læsning!


Hvordan kommer til X-mas og nytår til at se ud for dig?

- Jeg er blevet involveret i en kampagne, der hedder 'Det Generøse Juletog', hvor et særligt indsat tog kører fra Sjælland til Jylland. Studerende har så kunne ansøge om en plads på det specielle juletog, hvis de kunne argumentere for, hvor generøse de havde tænkt sig at være på toget. De udvalgte får så en syret tur med sære aktiviteter hele vejen og hygge. Her skal MikL og jeg så være på to gange for at freestyle om de studerendes baggrundshistorier, og hvor de skal holde helligdagene. Det skal jeg lave her den 21. dec. og kører hjem samme dag, så jeg kan holde jul med min familie her.

- Så tror jeg muligvis jeg tager i byen her i København den 24. om natten, hvis nogen af vennerne er friske på et par øller efter al familieballaden. Mellem jul og nytår skal jeg besøge min kærestes familie på Fyn, så det bliver meget sjovt at prøve den der famøse juletransport rundt i landet, som mange af mine jyske venner altid brokker sig over.
 

Hvad har været de vigtigste, bedste eller mest sprøde musikalske minder fra året, der gik?

-  Da vi udsolgte Pumpehuset lige op til udgivelsen af Over Askeskyen 2. Det var ret stort for mig personligt. Vi får ikke rigtig noget hjælp af radio, selskaber og så videre, så dét, at vi alligevel kan bryde gennem overfladen, er jeg sgu pænt stolt af. Samarbejdet med Kanye West var også ret stort haha.



Og skete der nogle fede ting privat, som du har lyst til at dele med Beefysauces læsere?

- I starten af året trænede jeg op til en kickbokse-kamp, hvor jeg ville falde en vægtklasse og endte med at veje 82 kg. Det er ret lidt for en fyr på 1,95 meter, og jeg har ikke vejet så lidt siden folkeskolen. Det var sjovt at udfordre sig selv og prøve, men jeg var simpelthen så tynd, og min gamle skulderskade begyndte at brokke sig igen, fordi hele kroppen ikke brød sig om det stress, det giver at falde fra omkring 93 til 82 kilo. Så derned skal jeg nok ikke igen lige foreløbig.

Hvilke numre udgør dit 2013-soundtrack?

- Helt klart Classifieds selvbetitlede album, J.Cole's Born Sinner, Chakuza's Magnolia og Frederik Thons eksperimenterende dobbelt-ep.



Hvad håber du/ved du, at der kommer til at ske i 2014?

- Jeg udgiver et nyt, hemmeligt projekt med DJ Noize til næste år. Og så holder jeg mit livs koncert den 25. april i København. Jeg kan ikke afsløre så meget om det endnu, men det er helt klart den mest ambitiøse koncert, vi nogensinde har sat op - med et kæmpe hold og en hel masse gode mennesker involveret. Det har været skide sjovt at turnere med det nogenlunde samme setup de sidste to år, men det var vigtigt for os at prøve at give fansene en helt ny live-oplevelse. Det er nok ikke noget, vi kommer til at kunne turnere med - det er det simpelthen for stort til - men man kommer i hvert fald til at kunne opleve det den 25. april.

- Jeg ved, jeg kommer til at gå helt ned stress-mæssigt over det her, men det bliver forhåbentlig det hele værd!

Tak til Pede B. Beefysauce glæder os til at høre mere om, hvad den koncert går ud på, for det lyder smashing! Beefysauces yndlings-Pede-B-nummer er vist i øvrigt en af de her to!

1 kommentar:

  1. For i ikke lavet en DVD med koncert den 25. april i København eller er det for maget at bed om Pede B. ??

    SvarSlet