torsdag den 17. oktober 2013

Kool Bandi: Om tiden efter Kølig Kaj, hvem der skød Tupac og fremtiden



Engang hed han Kølig Kaj og blev kendt til det danske melodi grand prix med nummeret 'Stemmen i mit liv'. I dag kalder han sig Kool Bandi og kommer meget snart med en ny plade, der kommer til at hedde Lokaliseringen.

Beefysauce har taget en snak med Kool Bandi om fortiden, fremtiden og nutiden.

Enjoy!

1) Mange kender dig som rapperen Kølig Kaj, men du er jo meget andet end det. Kan du give os en opdatering på, hvad du har lavet, siden du udgav 'Solgt ud'?


- Jeg flyttede til moderlandet jylland, og startede et band med to gutter fra pindstrup: Papa Noels - Esbandie, vi blev til Challbandiez, og mit nye alias KOOLBANDI kom ud af busken. Vi var monster stenede, røgen var tyk, og vi lavede numre på samlebånd, sjovt blev ingen af dem indspillet, det var vi for skæve til.

- Vi havde debut til en festival mod rusmidler i grenå, egentligt absurd, men det var sjovt. Vi holdt ind på en rasteplads på hjemturen og vores trommeslager måtte gi' op over for læderpapiret og kastede op siddende i skrædderstilling.



- Konceptet var lidt, at vi ikke indspillede og kun spillede en koncert om året, og efter den første koncert ville vi altid ryge tjubang på scenen, vi klædte os ud, og havde de mærkeligste ting med og selvfølgelig 2 dj´s FMD og BEELOW.

- Vi spillede på Von Hatten i Randers og fik efterfølgende en stor skideballe for at have røget tjubang på scenen. Vi måtte aldrig spille der igen, sjovt nok blev vores næste og sidste koncert på Von Hatten. Vi havde lovet ikke at ryge, men det kunne vi selvfølgelig ikke holde, og tilmed havde Esbandie syet et frø kostume, og i det skulle han tænde læderpapiret. Der blev en helvedes ballade og vi spillede aldrig live mere.

- Vi udgav dog et nummer på pladen 'hip hop tid' kaldet 'Stand by mi badmahn'



Vi gik i opløsning og jeg fortsatte solo som KoolBandi. Medvirkede
 os på pladen røndevouz og diverse indspilninger med provins redaktionen

2) Hvad har du ild i nu og hvordan ser den nærmeste fremtid ud for dig?

- Jeg er ved at lave pladen LOKALISERINGEN færdig(Tjek det ud her), har måske lyst til at tage ud og spille, når den er færdig. Leg og masser af musikvideoer er på vej.



3) Vi synes KoolBandi er megagodt, og big ups for, at du har fået smidt en video sammen. Hvad er det for en pizza, du spiser i den? Den ser god ud. 


-
Det er en kopipizza. Den originale hedder Sulten Thomas og er opkaldt efter mig. Den er med Kebab, løg, hvidløg, chilli, gorgonzola og ekstra ost.



4) Vi har altid digget dig, lige fra du var 'med konen', med elevator woman, hende fra 118 og Medina. Du er ret vild med damer ? Er de din store inspirationskilde?

- Damer er ik' nogen speciel inspiration, men jeg laver altid musik ud fra, hvad jeg finder på. Konen var bare en ung rapper, jeg gerne ville hjælpe frem, fordi hun havde talent. For mig er kvinder og mænd lige.


5) Hvordan startede du selv ud med at være hiphop?
- Jeg var sådan lidt MALER/Breaker. Så en film, der hed Beat Street i 1984. Jeg malede indtil ca. '86, så tog rappen over, men begyndte heldigvis at male igen i '98.

6) Hvad hiphop tripper du over for tiden? 
- Tripper nok ikke så meget :) Men er opmærksom på, hvad Conny Fod eller Pony Blod laver, holder lidt øje med Marvelous og Jøden og Hefty digger jeg også. Ellers hører jeg helst mine gamle guldalder-skiver hjemme i studiet.

8) Bare for at tjekke, om du stadig er "Rap i replikken", kan du så lige smide 4 linjer om BeefySauce?

Er der bøf i din sauce må du hellere råbe HEY,
til kokken med hovedet på blokken mc eller dj,
og er der grums på gulvet, siger der vel sig selv,
så kommer Head oh Pee og tørrer op som pedel.

9) Her til sidst smider vi lige et wildcard spørgsmål ind: Hvem tror du skød 2Pac?

- Det gjorde Dr. Dre eller måske hans PR-chef, det var kun på grund af penge, og da de ikke havde flere gamle optagelser med pac formede de en høretelefon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar