lørdag den 6. juli 2013

Sommerinterview med Bryxtofte: Skal hænge med naboen og dufte til weed i New Yorks gader og en masse andet lir!



Så er det blevet tid til næste sommerinterview - og denne gang skal det handle om den kære Bryxtofte. Lad os kort præsentere ham!

Han er en dansk rapper, der kommer fra Sønderborg. Han har en baggrund i rapgruppen 4fod, men har udgivet en selvfinansieret EP "Bryxtofte og damerne". Lige nu bor han dog i New York og nyder livet - læs selv neden for.



Hvor skal du hænge ud/ryge din joint/drikke din bajer?
- Jeg er flyttet til Brooklyn, New York, og der hænger man ikke så meget ud og drikker bajer på gaden eller i parker. Jeg kan til gengæld tit lugte weed i luften! Det hænder at jeg får mig et bøv, et trut, et hiv på sådan en, men jeg er mere en øldrikkende-type-of-guy. Jeg har have, der hvor jeg bor, så det blir nok hovedsageligt der jeg skal drikke forties. Olde English smager fantastisk, kommer i en praktisk størrelse (1,18 liter) og er mega hip hop, men de gir en satans hovedpine dagen efter.. Men hvem tænker SÅ langt?

Hvem skal du hænge ud med?
 - Jeg har lært en rapper/DJ at kende, der er co-host på en mandags hip hop club der hedder Freestyle Mondays. Vi skal hænge en del! Han hedder Loki Da Trixta, tjek hans musik her https://soundcloud.com/loki-da-trixta
https://soundcloud.com/djlokidatrixta
https://soundcloud.com/thebreadmakerz
Han kommer i øvrigt til DK i August, så husk at booke ham ;)
- Gennem ham har jeg mødt et chilensk band der hedder Tunacola, som laver electro pop. Det er vildt fedt, 80'er og sommer agtigt, tjek selv: https://soundcloud.com/tunacola Tunacola har spillejobs i New York for tiden, så vi skal se, om vi kan nå at lave et par numre sammen, mens de er her! Og jeg har lige fundet ud af at min nabo også rapper, så ham skal jeg også hænge lidt med. Der kommer rimelig ofte folk fra DK hertil, og det er sgu altid sjovt at vise dem lidt rundt, og jeg er altid frisk på at hænge ud som nosser i boxershorts!

Hvilke koncerter skal du høre?
Der er så vanvittig mange koncerter henover sommeren! Og endnu bedre, rigtig mange gratis koncerter! Crotona Park Jams, Tools of War True School NYC Summer Park Jam Series, hvor tons vis af old school DJs som fx Red Alert, Grand Wizzard Theodore, Lord Finesse, Grand Master Caz og Biz Markie spiller! Jeg håber på at komme til at se Rock Steady Crew i Central Park. IAM + Rakim, Pete Rock & CL Smooth, Yasiin Bey (TKS Mos Def), Quadron, Ghetto Brothers, og listen bliver længere og længere hver dag.



Hvad er dit soundtrack til sommeren i år? 
Nicky Vanvittig Vanelli, Ponyblod, Prodigy-Alchemist, Lee Fields, Action Bronson, Marvelous Mosell, Tunacola. Jeg må nok også hellere få lyttet til Gud's egen lille Jeezus.. Jeg har lige fundet ALLE "The Stretch Armstrong And Bobbito Show" udendelserne, fra 1990-98, og DEM glæder jeg mig meget til at gå igang med! 

Hvad er dit bedste hiphop-sommerminde?
Sommeren '99 var nok en af de bedste! Jeg havde en helt fantastisk tid i Sønderborg, og flyttede til KBH i Juli eller August. Vi (4fod) hang med Kælder Posen og Suspekt, og der var virkelig gang i den! Vi indspillede "Blodsport", "GadeRim", "SønderBronx Punx" og "Hold Kæft Kælling" til compilationen "Tabu Recz" og nye venskaber og bekendtskaber blev knyttet! Jeg var sikkert også på Roskilde Festival det år, og det var også skide skægt, det er jeg helt sikker på!



Hvad glæder du dig ellers til denne sommer?
- Sommer i New York!! Vejret er for vildt! Der er meget der skal udforskes. Jeg har for eksempel ikke været i Bronx endnu. I Bronx ligger der en svedig tattoo/graffiti-biks ved navn Tuff City Tattoos, hvor der bliver holdt BBQs, folk kommer og hænger ud, freestyler og maler. Det er sgu da hip hop, lige der!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar