onsdag den 24. juli 2013

Sommer-Interview: NIXEN: "Det handler bare om at hygge sig med gode mennesker."



Det er brandvarmt udenfor lige nu! Noget andet der er brandvarmt er Nixen - en ung dansk rapper fra Herlev med et hårdt og hurtigt flow.

Den 12. december 2012 udgav han sin ep "Produkt af miljøet", der blandt andet handler om opvæksten i Herlev. Tidligere har han også udgivet EP'en "Primus". I juni opvarmede han for Immortal Technique på Pumpehuset og han har også samarbejdet med Pede B.



Man skal bestemt holde øje med ham - og det synes han vist også selv:

"Jeg er en af dem, de senere hen ikke vil kunne undgå/ Jeg er kommet for at blive, det kan du vædde mere end en blunt på/"

Og hva så nu? Det er sommer - hvad laver han så egentlig?

Beefysauce har taget en snak med Nixen.

Hvad har du gang i for tiden?
Jeg skriver og producerer en masse musik for tiden. Jeg ved endnu ikk hvordan og hvorledes det skal udgives, men jeg er glad for de resultater der bliver skabt.

Hvor skal du hænge ud/ryge din joint/drikke din bajer?
Højst sandsynligt i studiet eller på en græsplæne et sted. Det handler bare om at hygge sig med gode mennesker.

Hvem skal du hænge ud med?
Mine venner.

Hvilke koncerter skal du høre?
Det ved jeg faktisk ikk endnu, men håber virkelig at The Weeknd rammer Danmark snart, så skal jeg helt sikkert se ham.

Hvad er dit soundtrack til sommeren i år?
Jeg har lyttet meget til Justins "The 20/20 Experience" siden den udkom, og er stadig ikk blevet træt af den, så det må nok blive den. Ellers er mine gode venner fra Benal snart aktuelle med et udspil som jeg helt sikkert kommer til at brage!

Hvad er dit bedste hiphop-sommerminde?
Det må nok være sidste års Distortion festival. Det var faktisk første gang jeg var til Distortion. Pede B og jeg var rimelig fulde i de dage og vi fik virkelig givet den gas. Kan varmt anbefale at ta på druk med ham til Distortion.

Hvad glæder du dig ellers til denne sommer?
Til at udgive en masse ny musik, og forhåbentligt spille en masse jobs rundt omkring i landet.


Hvis du vil følge med i, hvad Nixen laver, så kan du følge ham på Facebook, hvor han jævnligt opdaterer og fortæller, hvad han har gang i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar