lørdag den 29. juni 2013

Sommerinterview med Young: fan af Eminem & Coco, en speciel tak til Beefysauce og L.O.C



Lad os hurtigt præsentere Young - han fortæller selv mere nedenfor.
Den første udgivelse fra Young er EP'en "Picasso med en afro", der har fået fine anmeldelser og også er blevet spillet i radioen. Vi er ret sikre på, at vi kommer til at høre meget mere fra Young - men lad os nu starte med at høre ham, hvad han skal lave i løbet af sommeren!


Hvor skal du hænge ud/ryge din joint/drikke din bajer?

Jeg plejer som regel at hænge ud i studiet, cafeér, biffen. Jeg ryger ikke, jeg drikker ikke.

Hvem skal du hænge ud med?

- Det varierer en smule for at være ærlig. Men det er, som regel, familie, venner, bekendte og rap-kollegaer.

Hvilke koncerter skal du høre?

- Jeg har et håb om at nå koncerten med Eminem i Paris d. 22 August. Kendrick Lamar & Tyler, The Creator opvarmer begge to. Jeg har aldrig set Eminem live, og det er 100% noget, jeg har haft lyst til at se længe. August bliver en forholdvis travl måned for mig, men jeg krydser fingrene. 

Hvad er dit soundtrack til sommeren i år?

- Jeg er positiv overrasket over J. Cole's Born Sinner album. Det er et rigtig godt eksempel på, hvordan HipHop kan lyde i 2013. Quadron's Avalanche album er også virkelig dope. Jeg er en fan af Coco O. Hun er en vidunderlig sangerinde. Men et album, som jeg er nysgerrig efter at høre, er nok Kanye West's nye. Han prøver altid grænser af, så det bliver spændende at se, hvad han formår at ryste ud af ærmet denne gang.


Hvad er dit bedste hiphop-sommerminde?

- Det må helt klart være Grøn Koncert '07 i Aarhus da L.O.C., USO & Johnson optrædte sammen som B.A.N.G.E.R.S. Jeg har altid været kæmpe fan af alle tre. Det er jeg stadig i dag. Men tilbage i '07 var jeg bare en 16 årige spirende rapper, der prøvede at komme frem. Deres optræden var helt klart et vendepunkt for mig. De leverede det fedeste DanskRap show, jeg har set til dato. De var med til at give mig uendelige mange mængder af inspiration.

Her var 3 mænd, fra samme by som mig, der havde sindssygt meget talent og arbejdede hårdt i over 10 år for at have hver deres respektive pladser i dansk rap. Efter showet var færdigt, beviste de for mig og alle fra Aarhus at drømme kan gå i opfyldelse. Jeg indså, hvor meget musik jeg manglede at lave, så jeg løb hjem og gik straks i gang. Jeg tog min tid og skrev sange hver evig eneste dag. Jeg var opsat på at blive bedre, og jeg nægtede at stoppe, indtil jeg følte, at jeg havde fat i et eller andet holdbart, som folk gad at bruge tid på at lytte til.

4 år senere (Oktober 2011) endte jeg på Libertiner Tour'en med Liam som opvarmer. Og da det skete, huskede jeg tilbage til Grøn Koncert plænen, da jeg stod og kiggede med som tilskuer, og jeg kunne slet ikke fatte, at jeg var nået til det punkt. Det var en af mine fedeste oplevelser hidtil, uden tvivl. At høre ham fortælle mig, at han så mit potentiale fra starten var enormt overvældende.

Hvad glæder du dig ellers til denne sommer?

- Jeg glæder mig til at give folk aaaaaalt det nye musik jeg har arbejdet på, de sidste par måneder. Jeg udgav min EP "Picasso Med En Afro" (Som er på iTunes/Spotify nu) d. 21 Januar 2013. Min nye udgivelse har titlen: "Projekt Y". Det er ikke et album, men nærmere 2 EP'er i en. Sangene, i kontrast til PMEA EP'en, er meget lysere, større, hårdere & vildere. Lige pt. sidder jeg og skriver video manuskripter til flere af singlerne, så jeg glæder mig nok mest på at få dem ud hurtigst som muligt. :)

- Jeg vil gerne sige til mange til Nina & Rikke for et yderst indsigtsfuld interview. Det var dejligt at tænke tilbage. Mange tak.

Young.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar