torsdag den 29. maj 2014

Interview: DoktorDoktor fejrer nyt album lørdag


Lørdag er der releasefest for DoktorDoktors nye album 'NytLåntGammeltBlåt' hedder det og udkommer d. 2. juni. Det går ned på Loppen på Christiania. Beefysauce har taget en snak med Mads, der er front-rapper i DoktorDoktor om den ny udgivelse.

I har skrevet kontrakt med Target Group - fortæl lidt om det.

- Vi har spillet sammen i længere tid og har haft kontakt til forskellige pladeselskaber, men har ikke kunne blive enige. Så blev vi kontaktet af Target, der giver stor kunstnerisk frihed. Vi passede godt med deres profil og rammer.

Skal I så ud og spille i løbet af sommeren, eller hvad kommer der til at ske?

- Vi har spillet meget de seneste par somre. Vi har nogle job, der ligger i sensommeren og efteråret. Vi har tidligere spillet stort set alt, vi kunne spille. Men i år prøver vi at spille lidt færre og lidt mere eksklusivt.

Det er nok ikke alle, der kender DoktorDoktor. Kan du fortælle lidt om jer selv?

- DoktorDoktor består af seks musikere, der har gået på Musikkonservatoriet og har en jazz-musikerbaggrund. Bandet ville gerne spille jazz blandet med hiphop og kontaktede mig, fordi de havde fundet noget af mit gamle materiale på min gamle Myspace-profil. Vi spiller livemusik og arbejder helt uden backing-tracks. Det giver en helt anden energi, og det er også sjovere at rappe over i stedet for de traditionelle hiphopbeats.

Hvad med dig selv, hvad er din baggrund?
- Jeg har rappet i mange år, men stoppede på et tidspunkt. Jeg samarbejdede med en islandsk dj. Vi lavede noget meget skæv hiphop. Men vi stoppede, fordi vi kun arbejdede med samples, så vi kunne ikke udgive det. Så jeg stoppede helt. Men så blev jeg ringet op af drengene, og så genfandt jeg faktisk lysten til at optræde og lave musik i det live-set-up, som DoktorDoktor har nu.

Her er en teaser for releasefesten:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar