søndag den 29. december 2013

Nytårsinterview med MC Ollie: 2013 har været det vigtigste år i min karriere - indtil videre.


Beefysauce har taget en snak med den dobbelte vinder af MC's Fight Night MC Ollie om, hvad 2013 bød på, og hvad 2014 kommer til at byde på. 


Hvordan kommer X-mas og nytår til at se ud for dig?

December har været den suverænt travleste måned i mit liv, da jeg har haft rigtig mange freestylejobs samtidig med, at jeg har skrevet projekt. Så bortset fra at se en masse familie, tror jeg egentlig julen skal bruges på at få slappet lidt af og blive mig selv igen. Jeg har dog en hidsig tradition med mine fætre 2. Juledag, hvor vi ender i byen – så det bliver årets julebrandert for mig. Juleaften er jeg gemt væk i sommerhus med familien, så det bliver med fuldstændig ro på. Nytår er der ikke helt styr på endnu haha. 

Tænk tilbage på 2013. Hvad har været de vigtigste, bedste eller mest sprøde musikalske minder fra året, der gik? 

Generelt har 2013 klart været det vigtigste år i min musikkarriere indtil videre. Mit alt overskyggende mål var at hive Fight Night titlen hjem for anden gang – og endnu vigtigere, at gøre det med stil den her gang! Jeg kan sagtens forstå, hvorfor Fight Night fansene ikke synes niveauet var i top, da jeg vandt i 2011. Derfor var det vigtigste for mig ikke bare at vinde, men at gøre det på en måde, hvor jeg selv kunne være stolt af min præstation bagefter. Det lykkedes, og husker jeg tilbage på aftenen er det uden tvivl en af de bedste i mit liv.

- Derudover var det en kæmpe oplevelse at optræde i Parken foran 17.000 mennesker. Som glødende FCK-fan med fast sæsonkort derind til, har det været en drengedrøm for mig, siden jeg begyndte at rappe, så det var sgu stort!

Samtidig har det været fedt for mig, at få sendt mine første par videoer på gaden. Jeg har arbejdet hårdt på at prøve og finde mig selv som rapper, og ikke bare som freestyler, og både 'Alt Hvad Vi Rør Ved' og 'Gothersgade' har været to skridt i den rigtige retning.



Og skete der nogle fede ting privat, som du har lyst til at dele med Beefysauces læsere?

- Ja, jeg var inde og se Vild med Dans. Ej, egentlig er det ret vildt hvor meget musikken efterhånden fylder i mit liv og er blevet den altoverskyggende drivkraft i min hverdag, så de fedeste ting der er sket for mig i år har klart være forbundet til den – hvilket måske er meget naturligt, da det er der jeg lægger det meste af min energi. Jeg er i hvert fald hverken blevet forlovet eller har været på safari i år haha.


- Skal jeg give et svar alligevel, så har jeg færdiggjort et projekt på RUC om, hvordan unge i socialt udsatte boligområder kan bruge rap til at udtrykke sig med. Det har sgu været pisse spændende og lave – især at være ude hos de unge og give dem nogle værktøjer til, hvordan rap kan bruges til at slippe af med de aggressioner, man render rundt med inde i sig.

Hvilke numre udgør dit 2013-soundtrack?
- Generelt har J.Coles plade ”Born Sinner” kørt en del på repeat. Derudover har jeg været ret stor fan af Jay Z’s skive, selvom den nærmest ikke handler om andet end penge fra start til slut haha. Den banger bare alligevel – der er ikke så meget der. Skal jeg pege på enkelte numre jeg har hørt meget i år, kommer jeg nok ikke uden om følgende:

 

(J. Cole – Power Trip, Drake – Worst Behavior, Eminem – Bad Guy)

Hvad håber du/ved du, at der kommer til at ske i 2014? 

- Jeg ved, at der kommer til at ske rigtig meget fra min lejr. Mund de Carlos nye plade er lige på trapperne og udkommer i marts. Jeg har selv et enkelt feat. på den, og folk skal virkelig glæde sig til hele pladen. Jeg kan godt love, at det bliver noget af det vildeste danske rap meget meget længe. Derudover arbejder vi andre Struglaz-drenge også med en masse nye ting.

- De næste ting der kommer fra mig, kommer til at adskille sig ret meget fra, hvad jeg har lavet indtil videre. Jeg har især et nummer, der udkommer i starten af det nye år, hvor jeg for første gange har skrevet et virkelig personligt og sårbart nummer med paraderne nede – og jeg glæder mig til at se hvad folk synes om det. Det bliver fedt at vise en mere reflekterende og intelligent side af mig selv som rapper.

- Derudover har vi i crewet også en masse håb og målsætninger for, hvad vi gerne vil opnå med vores musik, og jeg er sikker på, at mange af tingene nok skal komme en dag. Om det bliver i år 2014 eller om det bliver længere ude i fremtiden, tør jeg dog ikke at spå om. Mit mest håndgribelige mål og håb for 2014 må derfor være, at tage Fight Night bæltet igen, og blive den første der vinder tre gange i træk – det ville være stort!

Tak for det Ollie! Vi glæder os til at følge udviklingen og høre al den nye musik! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar